Nafarroako Kutxaren Fundazioak CIVICANerako udaberriko programazioa aurkeztu du

Hezkuntza - Kultura

Nafarroako Kutxa Fundazioak, udaberri honetarako, bi kontzeptu jorratzen dituen programa bat proposatzen du CIVICANen: erantzukizuna eta konpromiso soziala, bizi garen gizarteari, berdintasunari eta elkartasunari buruz hausnartzeko helburuarekin.

Erantzukizun eta konpromiso sozialari zientziaren, pentsamenduaren eta elkartasunaren esparruetatik helduko zaio, eta bertan izango dira, besteak beste, Javier Tejada (zientzialaria eta 2006ko Vianako Printzea Saria), Lorena Álvarez (kantautorea eta sortzaile plastikoa), Joaquín Sevilla (NUPeko zientzialaria), Carmen Larraz (koreografoa), José Luis Retolaza (filosofoa eta EHUko Ekonomia Zientzietako doktorea) eta Carlos Fernández Liria (filosofoa).

Bi izen propio nabarmenduko dira Diálogos de Medianoche ohiko literatur programarekin: Santiago Lorenzo eta Pilar Adón.

Era berean, Nafarroako Kutxa Fundazioak ohiko zikloekin jarraitzeko hainbat erakunderekin bultzatzen dituen aliantzak balioetsi ditu, hala nola Enclave Fortissimo (Baluarte Fundazioarekin), Perspectivas (Jakiunde Akademiarekin) edo Aula del Pensamiento (ANAFIErekin).

BITARTEKARITZA
Bitartekaritzaren esparruan, dantza garaikidea Nafarroako publiko guztiengana hurbiltzea du helburu "Encontrar la danza" programak. Hiruhileko honetan 4 jarduera proposatzen dira: Ertza konpainiaren eskutik, Otempodiz (ekainaren 1ean). (ekainaren 6an), Akira Yoshidarekin eta Chey Juradorekin.

Halaber, hiru egoitza artistiko proposatzen dira (Ellas +60), adin horretako emakumeen parte-hartzea sustatzeko, dantza dantzatzen duen pertsonaren ikuspegitik partekatu eta esperimentatzeko helburuarekin. Beste begirada batzuk: publiko guztiei zuzendutako egoitza, desgaitasuna duten pertsonak barne, inklusioa eta parte-hartzea sustatzeko, BASH taldeko Ane Dávila eta Jon Zozayarekin. Azkenik, Carmen Larraz koreografoarekin eta Joaquín Sevilla fisikariarekin Corporeizar la ciencia ("Zientzia gorpuztu") izeneko laborategi interesgarria izango da. Bertan, argiaren azterketari buruzko ikerketa partekatuko dute.

KULTURA ETA PENTSAMENDUA
Perspectivas programa, zientzia, gizarte eta kultura arloko protagonistekin eztabaida, etorkizuneko gizarteak aurre egin beharreko erronka nagusiak. Udaberri honetan bi proposamen eskaintzen dira, lehena Enpresak eta erakundeak RSCren erronka berrien aurrean, Maijo Galvez eta Rosa María Orriolsekin. Eta bigarrena, Zientzia, konpromisoa eta erantzukizuna eztabaida, Marta Olazabal eta Mar Rubiorekin.

Udaberri honetan, programa berri bat ere oso aipagarria da: Innova gauak, non Nafarroako entitate, enpresa eta artisten Innova Cultural programako proiektuen esperientzia kultural eta artistikoak partekatuko diren. Udaberrian bi saio eskaintzen dira: Voces necesarios (maiatzaren 24an) eta In art we trust (ekainaren 28an). Saio hauek ziklo berri honi hasiera ematen diote eta bertan parte hartuko dute, Nafarroako Kutxa Fundazioak eta Caixa Fundazioak ez ezik, Kati Leatxe edo Tamara Arroyo sortzaileek eta Estitxu Arroyoren Uholdeak edo Hueserio bezalako proiektuek ere.

Pentsamenduaren Gelak, ANAFIErekin (Nafarroako Filosofia Elkartea) elkarlanean, hitzaldi bat eta pentsamenduaren laborategi bat proposatzen ditu. Hitzaldia "Erantzukizuna" kontzeptuari buruzkoa izango da, Carlos Fernández Liria filosofoarekin.
Pentsamendu-laborategiari dagokionez, 3 saio izango ditu. Horietan, hiruhileko honetako bi kontzeptu nagusien inguruan hausnartuko da: Erantzukizuna eta konpromisoa. Lehenengo saioak Capitaloceno vs. Antropoceno ("Kapitalenoa vs. Antropozenoa") du izenburu, bigarrenak Green«Publizitate berdearen engainua ", eta hirugarrenak" Ba al dago zer eginik? ".

Solasaldiak Liburutegian programak Javier Tejada Bartzelonako Unibertsitateko katedradun emerituarekin eta Kulturaren Vianako Printzea saridunarekin topaketa bat proposatzen du. Javier Tejada, Zientziatik letren mundura hurbiltzen da ilustrazioaren garaietako ilusio, lotsa eta jakin-minarekin.